duminică, 13 iulie 2008

prosport


Vorbitor de limbă portugheză, spaniolă, italiană şi engleză, atacantul Arthuro Henrique Bernhardt şi-a propus ca în scurt timp să înveţe şi româneşte. Brazilianul ştia Steaua doar din meciurile cu Real Madrid. Cum e la Steaua?Steaua mi-a făcut o impresie foarte bună. Am găsit aici un grup foarte unit, cu oameni buni. Mă simt confortabil.La antrenamente cum te descurci?Este o perioadă mai mult de pregătire fizică pentru mine, aşa că nu am exersat prea mult partea tehnico-tactică. Cred că de săptămâna viitoare o să încep şi partea a doua. Cum te înţelegi cu antrenorul?Foarte bine. Vorbim mult, îmi explică totul despre jocul Stelei şi despre ce atribuţii trebuie să am în teren.„M-a tentat Liga Campionilor”Ce ştii despre fotbalul din România?Sincer să fiu, nu mare lucru. Am văzut doar meciurile Stelei cu Real Madrid din Liga Campionilor. Despre campionat, voi afla când va începe… Din câte ştiu eu, este unul puternic datorită numărului mare de participante în cupele europene.Cunoşti rivalele Stelei?Am vorbit cu colegii şi prietenii, care mi-au zis de ele: Dinamo, Rapid şi CFR, campioana en-titre. De ce ai ales acest club?Tentaţia Ligii Campionilor a fost unul dintre motive. Este un pas mare în cariera mea. Oricine evoluează în această competiţie se poate considera cu adevărat fotbalist. Nu am avut de ce să ezit când am semnat pentru Steaua.„Voi munci din răsputeri”Sunt foarte mulţi portughezi în Liga I...Mi-a zis Tiago. El are mulţi prieteni aici. Pentru mine poate fi o motivaţie în plus, pentru că vreau să fiu mai bun decât străinii altor echipe. Eu însă nu cunosc niciun jucător portughez. Cum poate Steaua să ia titlul?Dacă vom fi organizaţi şi vom respecta sarcinile antrenorului, ne vom descurca de minune, zic eu. Cu o apărare pe măsura atacului şi invers vom fi campioni.De ce ai ales numărul 11?Pentru că era disponibil… (râde). În plus, pentru mama mea are o semnificaţie aparte.Cum te înţelegi cu colegii?Bine, mai am doar probleme de comunicare din cauza limbii. Sper ca în câteva luni să învăţ şi româneşte.Ce le promiţi suporterilor?Un singur lucru: că voi munci din răsputeri. Cred că atunci când faci asta, restul vine de la sine. Sunt un luptător, poate şi de aceea am primit atâtea cartonaşe galbene sezonul trecut, dar la Steaua voi fi şi mai atent.

Niciun comentariu: